Samenleving

Assetmanager wegen

€ 3.602 - € 5.313 max.
Schaal 10
32 - 36 uur
Solliciteer direct

Als Assetmanager wegen ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van alle wegen, fiets en voetpaden in de gemeente Edam-Volendam. Je zorgt voor een optimale balans tussen de prestaties van de assets en de kosten van het onderhoud. Hiernaast ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van meerjarenplannen voor het onderhoud en de vervanging van de wegen en fietspaden.   

Wat ga je doen? 

  • Opstellen en uitvoeren van onderhoudsplannen voor onze wegen, waaronder de belijning, inclusief inspecties en risicoanalyses 
  • Het opstellen en uitvoeren van meerjarenplannen voor het onderhoud en de vervanging van onze wegen. Rekening houdend met beschikbare budgetten en wettelijke vereisten.  
  • Het monitoren van de kwaliteit van de assets en het rapporteren hierover aan het management. 
  • Opstellen en bewaken van de (onderhouds)-contracten met externe partijen die betrokken zijn bij het onderhoud en de vervanging van de wegen.  
  • Adviseren over investeringen betreffende vervanging van wegen en verbeteringen aan bestaande wegen aan het management. 
  • Je bent intern opdrachtgever voor het kleinschalig onderhoud en de integrale vervangingsprojecten op het gebied wegen.  
  • Je adviseert vanuit je vakkennis op vraagstukken in de fysieke ruimte (WABO-proces, vergunningen, bestemmingsplannen/omgevingswet).  
  • Je bent verantwoordelijk voor het beantwoorden van wensen en/of vragen over het gebruik van de openbare ruimte.  
  • Je zoekt naar oplossingen voor klachten en meldingen. 

 

Wat breng je mee en zijn jouw kwaliteiten?

In de rol van Assetmanager wegen richt je je op het beheer en de instandhouding van verschillende verhardingsconstructies in de openbare ruimte. Je hebt affiniteit met assetmanagement en bij voorkeur ook aantoonbare ervaring op dit gebied. Je vervult een tactische rol. Daarom ben je in staat om jouw werkzaamheden te verbinden met gebied specifieke omstandigheden, de politiek, veiligheid en maatschappelijke omstandigheden. 

Je beschikt over een sterk analytisch en organisatorisch vermogen en werkt graag samen in teamverband om gezamenlijke doelen te bereiken. Hiernaast neem je gemakkelijk initiatief en denk je proactief enkele stappen vooruit. Omdat wij als gemeente veel waarde hechten aan het contact met onze inwoners, vinden wij het belangrijk dat je over uitstekende communicatieve vaardigheden beschikt, zowel mondeling als schriftelijk. 

Verder beschik je over 

  • Een afgeronde hboopleiding in de richting van Civiele Techniek of een vergelijkbare. 
  • Relevante kennis en minimaal drie jaar werkervaring op het gebied van wegen.  
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving.  
  • Kennis van beheersystemen is een pré.   
  • Bereidheid om deel te nemen aan consignatiediensten. 

Wat bieden wij jou?

Een aantrekkelijke en uitdagende functie (32-36 uur per week). Afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring, bieden wij een salaris tot maximaal € 5.313, bruto per maand bij een 36-urige werkweek (salarisschaal 10). 

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:    

  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw brutosalaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld uitbetaling, koop van extra verlof, of scholing.    
  • Maandelijkse tegemoetkoming in de contributie van je sportvereniging of school.    
  • Reiskostenvergoeding woon-verkeer van € 0,23 per km (vanaf 5 km woon-werkverkeer enkele reis) of een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag.    
  • Reiskostenvergoeding van 100% als je met het ov reist.    
  • Een vergoeding van €168,- per jaar voor de kosten van je zorgverzekering. 
  • Een zeer actieve personeelsvereniging.     
  • Collega’s die loyaal en bevlogen zijn en van doorpakken weten.   
  • Een informele en collegiale sfeer waar je je snel thuis voelt.    

 

Over het team
Je komt te werken in een gedreven en enthousiast team dat zich met veel passie inzet voor Beheer & onderhoud van onze wegen. Het team bestaat uit ruim 30 collega’s met verschillende achtergronden en expertises, wat zorgt voor een mooie mix van kennis, ervaring en perspectieven. Humor, betrokkenheid en een hands-on mentaliteit kenmerken onze manier van werken.

 

Waarom werken bij de gemeente Edam-Volendam? 
Werken bij Edam-Volendam is nooit saai. We hebben alles: stad, dorp, platteland, betaald voetbal, dubbele vergrijzing, boeren, toerisme, horeca, muziek en cultuur. We zijn een grote kleine ontwikkelgemeente. Onze projecten zijn groter en uitdagender dan je van een gemeente van onze omvang verwacht.   

De gemeentelijke organisatie is een afspiegeling van de dynamiek van de samenleving. Een mix van gedreven collega’s die er al lang werken, loyaal zijn en vol zitten met kennis. En nieuwe collega’s die zaken met een frisse open blik benaderen. We streven naar een gewoon goede dienstverlening. Wij zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek zitten. Daarom heb je bij ons de mogelijkheid om opleidingen te volgen en door te ontwikkelen. Wij zorgen voor een goede interne mobiliteit en doorgroeimogelijkheden. Thuiswerken mag, maar we hebben geen thuiswerkcultuur. We werken het liefst samen op een van onze locaties. En we streven naar een goede balans tussen werk en privé. Een voordeel: vanuit alle kanten is er richting onze gemeente vrijwel nooit file.  
Het gaat in onze gemeente om mensen. Wij staan voor onze mensen. Want mensen maken Edam-Volendam. 

 

Kom jij ons team versterken?    
Je reactie met cv en motivatiebrief kun je tot en met 5 juni 2025 uploaden via het sollicitatieformulier. 


Meer weten over deze vacature?    
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Peter Wagner, teamleider Beleid, assetmanagement en projecten (Bap) en voor informatie over de procedure met Esther van Eijk, recruiter. Beiden zijn bereikbaar via (0299) 398 398.   

 

 

 

Solliciteer direct

Job Alert

Alle nieuwe vacatures in je mailbox

Meld je aan